No products
New product
Siekiant patenkinti kuo platesnį klientų ratą, nuo 2012 metų TAURAS priekabos pradėtos gaminti ir su lingine pakaba.
Priekabose TAURAS, priklausomai nuo modelio, naudojamos atitinkamos galios 3; 4 arba 5 lapų lingės, guminės atramos ir amortizatoriai. Turint omenyje, kad linginė pakaba yra ne tokia stabili kaip torsioninė, siekiant maksimaliai sumažinti supimąsį, priekabose TAURAS linginė pakaba sukonstruota taip, kad amortizatoriai sumontuoti už ašies ir pasvirę prieš priekabos judėjimo kryptį išilgai bei maksimaliai išnešti į išorę, kad ašies kraštas kuo plačiau laikytų kėbulą. Nors tokia amortizatorių montavimo schema gana sudėtinga, tačiau tai stabilumo požiūriu maksimaliai artima torsioninei pakabai.
Visos vienaašės be stabdžių priekabos TAURAS gali būti ir su lingine pakaba.
UAB Tauriga
Automagistralės g.8, Giraitė, Kauno raj. 54310 | info@tauriga.lt | info@tauriga.lt | +370 37 478030 | +370 686 80301
AB 'Šiaulių bankas'
A/S LT937180900024467010
Kas geriau- konservatyvi linginė ar progresyvi torsioninė pakaba? Tai klausimas, iškylantis dažnam priekabos pirkėjui. Pasaulyje nėra idealios konstrukcijos,todėl kiekviena sistema turi savus privalumus ir trūkumus. Tuomet reikia rinktis- kurie privalumai yra svarbūs ir kokie trūkumai nėra reikšmingi.
Linginė pakaba bene seniausia pasaulyje. Ji atsirado vos atsiradus pirmosioms transporto priemonėms, lingės jau buvo naudojamos netgi žirgų traukiamose karietose. Gerėjant kelių dangos būklei, pasenusios konstrukcijos linginę pakabą išstumia modernesnės- spyruoklinės, pneumatinės ar torsioninės pakabos. Vakarų Europoje linginė pakaba tapusi atgyvena ir tokios priekabos ten senai nebegaminamos. Jei transporto priemonė apmokestinama kelių mokesčiu, jis yra žymiai didesnis, jei yra ling ės . Techninis progresas jau išstūmė linginę pakabą priekabose iki 750 kg, o iki 3500 kg dominuojančią padėtį užima torsioninė, tačiau konservatyvesnis klientas vis dar pageidauja pasenusios techniniu požiūriu, tačiau laiko patikrintos linginės pakabos. Vis dar gajus mitas, neva linginė pakaba patikimesnė už torsioninę. Tame, aišku yra dalis tiesos, tai liečia vienaašes be stabdžių priekabas iki 750 kg bendrosios masės. Buvusioje TSRS pagamintos priekabos buvo komplektuojamos iš tuo metu gamintų automobilių detalių, todėl jos turėjo žymiai didesnę faktinę keliamąją galią negu nurodyta priekabos gamintojo, t.y. turėjo nemenką atsargą. Vakarų Europos gamintojams pradėjus gaminti didesnių gabaritų priekabas su 750 kg torsionine pakaba, važiuojant prastesnės kokybės keliais nuo perkrovų ji susideformuodavo arba net lūždavo ir taip dalinai “susikompromitavo”, nes buvo pritaikyta maksimaliai apkrovus eksploatuoti tik geros kokybės keliais. Nors to neatsitikdavo su didesnio galingumo sustiprinta ir turinčia atsargą torsionine pakaba, tačiau pasklido gandas, neva linginė pakaba patikimesnė už torsioninę. To paties galingumo ar tai būtų spyruoklė, lingė, torsionas, ar pneumopakaba turi tą patį stiprumą, todėl renkantis priekabą ir siekiant išvengti eksploatacijos eigoje pakabos deformacijų, patartina atkreipti dėmesį, iš kokio galingumo komplektuojančių detalių ji sukomplektuota. Siekdami išpiginti linginę pakabą, kai kurie gamintojai supaprastina konstrukciją- amortizatorius montuoja skersai priekabos judėjimo krypčiai, jo viršutinę dalį klasikiniu būdu tvirtindami ties kėbulo viduriu, o apatinę prie ašies ties linge arba netgi atvirkščiai – viršus prie kėbulo kraštų o apačia ties ašies viduriu! Tokiu atveju amortizatoriai veikia neefektyviai arba beveik išvis neveikia, nes pilnai pakrovus priekabą amortizatorių padėtis artima horizontaliai. Dažnam tikriausiai teko važiuoti paskui automobilio traukiamą pakrautą priekabą, kuri supasi į šonus, o vairuotojui pastoviai reikia “gaudyti” automobilį ant kelio. Pasitaiko ir tokių, kurie išvis nesivargina montuoti amortizatorių (įsivaizduokite važiavimą automobiliu su neveikiančiais amortizatoriais). Geriausiai amortizatoriai veikia ir efektyviausiai slopina supimąsį, kai jie sumontuoti išilgai priekabos judėjimo krypčiai, sujungiant ašį su kėbulu kuo labiau iš išorės. Jei amortizatoriai sumontuoti už ašies ir pasvirę prieš priekabos judėjimo kryptį, jie veikia maksimaliai efektyviai.Toliau pateikiame torsioninės ir linginės pakabos palyginimus.